divendres, 18 de març del 2011

Cortines de patchwork ☆

Ahir vaig acabar les cortines per la finestra que tinc davant la taula de treball. Aprofitant el bagatge de la bossa per la platja amb patchwork, he utilitzat la tècnica per fer les cortines. En aquest cas no he fet servir cap patró, tot i que vaig veure unes cortines similars en un llibre de TILDA.
En total he fet dues cortines
com aquesta.
He forrat el darrera amb un
retall de roba de color cru.
El tros era molt just, així que no
he tingut gaire marge per
treballar-hi. Per enganxar-les
a la finestra, he utilitzat velcro
adhesiu de color blanc, en 3 punts.
Vist des de davant...
He triat clors suaus i naturals.
 Més o menys aquest és el procés que he seguit per fer-les...
Aquests són els meus apunts per fer
el projecte, amb la composició
de les diferent teles.
En total he fet servir 4 tipus de teles, totes de
cotó 100% o de cotó i lli. El tamany amb
el marge de costura és d'11x11cm. He tallat els
quadrats amb el cúter circular i
servint-me d'un regle de 60x15cm.
Aquí ja tinc cosits tots els quadres amb tires
i he unit les tires amb agulles perquè
casin les costures.
Detall de la unió amb agulles.
Les tires ja estan cosides. Ara falta
planxar les costures al seu lloc.
Un cop acabades he fet un punt de festó a les
costures verticals, per assegurar que amb
els rentats no es moguin de lloc.
Aqui es pot veure les costures del voltant de
la cortina, els punts de festó verticals
i el velcro adhesiu.
El resultat m'agrada molt! 

3 comentaris:

  1. Hola Emma!
    Gràcies pel teu comentari!.
    Continua amb les ganes de fer patchwork i també amb una bona dosis de paciencia! A mi és una de les coses que més m'atrau del patchwork, la meticulositat que es necessita perquè les coses ens surtin bé.
    Ànims i endavant!!

    Montse

    ResponElimina
  2. Gràcies Montse!
    A veure si m'animo a provar amb tirangles o altres formes... Ja m'hi començo a veure amb cor!

    ResponElimina
  3. Emma, m'agrada molt la teva cortina, però voldria preguntar-te si serveix per minvar la claror o queda fosquet.

    ResponElimina